Salontafel gepimpt!

Oh, wat ben ik hier trots op en blij mee, onze vernieuwde salontafel! Ik was al een tijdje uitgekeken op ‘em, maar een nieuwe precies naar mijn smaak kon ik niet vinden. Ook had ik geen zin in geld uitgeven. Eind van deze middag zei ik tegen Jan: ik heb zin om wat moois te maken! Wat dan? vroeg ‘ie… Nou gewoon die tafel verven ofzo, ik ben hem al zolang zat… Tja ik heb nog wel 4 steigerplankjes over van onze kast was zijn reactie. Die hebben we er bij gepakt en het was precies genoeg voor een nieuw blad. Ook stond er nog een aantal restjes schrobvaste/stootvaste muurverf in de schuur en we konden gelijk met onze spontane actie van start.

Eerst begon ik met een ondergrond (poederroze van onze slaapkamer), daarna ging er een kleur overheen die ook in de keuken boven het aanrecht zit (ik vind tegels niet zo mooi). Dit is echt superspul, kan overal tegen. Wat dat betreft is het wel handig als je vader bij Guldie werkt ;)… dan heb je altijd kwaliteit in huis.
Door de 2 lagen over elkaar en niet tƩ netjes verven, krijg je een oud doorleefd effect waar ik erg van houdt.
Het voordeel van deze muurverf is dat hij binnen no-time droog is, heel goed dekt en een doorleeft effect geeft op meubels. Ook wel handig is dat hij heel goed hecht, dus geen geschuur en voorgronden.
Al met al konden met een krappe 2 uur de planken er al opgeschroeft worden. En wauw! Vinden jullie hem ook zo goed gelukt?
Volgend project: de eettafel šŸ˜‰ Ik zeg: gewoon DOEN.

4 gedachtes over “Salontafel gepimpt!

Geef een reactie

