Traktatie – Inspiratie

Heb jij dat ook, dat één van je kinderen jarig is en dat je wéér moet bedenken wat nu te trakteren?
In de hogere groepen zijn ze vaak wel blij met een zakje chips maar voordat ze zover zijn… Of wanneer je dat niks vindt, dan wil je toch wel met iets leuks voor de dag komen.
Zelf heb ik dat natuurlijk ook, daaarom lijkt het me wel handig om eens op te noemen wat ik zoal getrakteerd heb. Gewoon ter inspiratie voor jou. Ik moet nog even op de computer de foto’s erbij zoeken maar zo snap je het vast ook wel. Het is lang niet alles, maar ik ben er denk ik ook een paar vergeten.

  • Cake-ijsjes: vierkante ijsbakjes (koek) vullen met een grote lepel cakebeslag, afbakken in de oven en versieren met glazuur/spikkels en een parapluutje. Zo zien ze er uit…
  • Voetbalteam: een stuk piepschuim verven als voetbalveld, van prikkers met lekkers 2 teams maken. Ik had een prikker met kaas/worst/dierenkop-snoepje: varkens tegen de  apen.
  • Dino’s: datzelfde veld opnieuw gebruikt als dino-thema: witte lijnen ook groen gemaakt en van zelfhardende klei botjes gemaakt boven op een prikker gedaan met daaronder kaas/worst. Wat speelgoeddino’s erbij en klaar.
  • Leren lezen: een plastic bekertje vullen met lekkers, bijvoorbeeld mini-letterkoekjes en een mandarijn er op.
  • Grabbelton: ook altijd een hit! Kleine prulletjes bij de Action kopen, inpakken (een set pennen en dan per stuk bijvoorbeeld) en dan 2 kleuren papier zodat je verschil kan zien voor jongen/meisje. Een klein snoepje er aan plakken en een bak vullen met snippers of zaagsel.
  • Dierenkoppen: Cupcakes versieren met fondant in de vorm van een dier. Foto’s hiervan staan bij een ander blogje van mij: http://creakip.blogspot.nl/2012/09/kinderfeestje-cupcakes-decoreren.html

Handige sites:

  • op deze site vind je nog meer leuke traktaties om zelf te maken: www.traktatie-maken.nl
  • ook op deze site kun je op thema of op soort zoeken en ideetjes opdoen: www.party-kids.nl, maar ook tips voor een leuk feestje.

Wist je dat je voor de meester/juf helemaal niet altijd wat anders hoeft te doen? Ze vinden vaak de kindertraktatie zeker éven zo lekker… (Mijn man werkt in het onderwijs.)

Geef een reactie

