Tandenborstel-rol van gastendoek

Gisteravond heb ik even op de naaimachine een tandenborstel-rol gemaakt. Ik had dat al weken in de planning zitten. Zoals met zoveel dingen :)… Ik moet dan ook niet te vaak een Action of Xenos binnenlopen want….hellup…. als ik niet oppas sta ik daarna met tassen vol en een hoofd vol ideetjes weer buiten. En tja… we kunnen niet alles tegelijk hè.

Zo was het dus ook met dit idee. Ik geloof dat ik al 6 weken geleden de spullen hiervoor gekocht had.

Wat heb je nodig:

  • gastendoekje
  • lint
  • naaimachine

Het is heel simpel. Je vouwt de gastendoek dubbel (het lange gedeelte). De omslag zover dat er fatsoenlijk een tandenborstel in past zonder dat hij uitsteekt. Dat was ik  dus vergeten, dus voor mij een peutertandenborstel.

Vervolgens ga je vakken naaien. De één wat breder als de ander. Ik heb het wisselend gedaan.
Als je dat gedaan hebt, naai je aan 1 zijkant een dubbelgevouwen lint. Hiermee kun je de rol strikken.

O, ja als je het leuk vindt om er een extra lint overheen te stikken… Doe dat vooraf! Tja het was al laat gisteren, dus óók dat had ik van te voren moeten bedenken… Volgende keer beter!

Geef een reactie

