Creatief kinderfeestje voor jongens én meisjes!

Ik krijg regelmatig de vraag of ik ook een leuke workshop kan geven voor jongens én meisjes. Nou, dat valt niet mee… zeker niet als we ook nog moeten knutselen…
Maar…. ik heb wat leuks gevonden en al geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar!

Onlangs werd mijn jongste zoon 5. Hij wilde graag een ridderfeest, maar er kwamen ook een paar prinsessen. Ik wilde wel graag gaan knutselen dus dit was een leuke uitdaging die ik altijd graag aan ga! Nu hoeft het op die leeftijd echt allemaal niet zo over de top. Kinderen vinden het hééérlijk om lekker met elkaar te kunnen spelen en ravotten.
De kinderen kwamen verkleed als ridders en prinsessen. We begonnen het feest met de cadeautjes, daarna cake versieren. Wat erg leuk is, snijd de cake in de vorm van een schild of kroontje en laat ze dan versieren.

Hierna zijn de kinderen aan de gang gegaan met foam-clay. Dit is een prachtig product waarbij je nauwelijks rommel hebt. Het verwerkt als klei, droogt snel aan de lucht, en je kunt het plakken op allerlei materialen waar het ook op blijft zitten (foam-clay hecht van zichzelf zonder lijm).
Voor de stoere ridders heb ik houten zwaarden gekocht en voor de dames een houten handspiegel. Deze mochten ze héél dun beplakken met de foam-clay voor het mooiste resultaat.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Voor de jongsten is simpel beplakken al genoeg uitdaging.

Oudere kinderen kunnen aan de gang met beplakken in leuke patronen of er met uitstekers bloemen op maken, beplakken met steentjes enz enz.

De kinderen waren erg blij met hun resultaat en het zwaard van onze jongste gaat zelfs mee naar bed!

Wat praktische informatie:

Voor €7,50 per kind is er een krat bij mij te reserveren met daarin alle materialen voor een foam-clay-feestje. Hiermee kun je zelf samen met de kinderen aan de slag én hiervoor hoef je niet persé een creatieveling te wezen :-). Reserveer ruim op tijd om teleurstelling te voorkomen.

Reserveren of benieuwd naar de mogelijkheden? Mail me op creakip@gmail.com

Geef een reactie

