Heerlijke zoetigheid!

Afgelopen weekend waren wij 12,5 jaar getrouwd… Reden voor een goed feestje samen met onze lieve familie en vrienden…

Voor deze gelegenheid heb ik nog vlug even een lekker gebakje voor de gasten in elkaar gedraaid…
Om je vingers bij af te likken al zeg ik het zelf. Dus hierbij ook voor jullie even de how to:

Chocoladebrownies met een vulling van mascarpone en kers

1 pak mix voor chocoladebrownies van dr. Oetker
50 gr. margarine
100 ml. water’
mascarpone (kleinste bakje)
blikje vlaaivulling kers
poedersuiker
hartjes strooisel
papier (cupcake) bakvormpjes

Je bakt de brownies volgens de aanwijzing op de verpakking. Vervolgens laten afkoelen. In 8 stukjes verdelen (’t is heeeeel machtig!) en vervolgens er de bovenkant voorzichtig (!) afsnijden zodat je er tussen een lepeltje mascarpone en daar bovenop een lepeltje kersenvulling kan doen. Bovenkant er weer op leggen (ja het brokkelt heel erg…) en vervolgens in een papier bakvormpje leggen en bestrooien met poedersuiker en de hartjes…
de brownie plakt erg snel aan je mes, dus na elke keer snijden maakte ik hem even schoon. Dit snijd het makkelijkste.

Twiet-twiet vogelkooi negerzoenen

1 pak mini negerzoenen (of chocoladekussen zoals ze dat tegenwoordig noemen)
fondant/marsepein
suikerpareltjes
glitterschrijfstiften van dr, Oetker
vogel uitsteker

In principe zegt de foto al genoeg… Om alles te plakken werk ik altijd met een kwastje en water.
De tralies heb ik voor het gemak met schrijfstiften gemaakt, maar dit werd niet echt hard wat ik wel hoopte. Van fondant/marsepein is dit natuurlijk ook prima te maken. Kost alleen iets meer tijd en dat had ik niet ;-)…

Veel plezier en snoep smakelijk!

Een gedachte over “Heerlijke zoetigheid!

  1. Wat een geweldig leuk idee! Die ga ik onthouden! Je kunt de tralies ook met gesmolten chocolade maken, in een zakje, klein puntje eruit en spuiten maar!

    Like

Geef een reactie

