Origineel geldcadeau!!

Vorige week hadden we een bruiloft… Groot feest!! Een prachtig bruidspaar, een hoop gezelligheid. Een prachtige dag om te herinneren!
Mij werd maanden geleden gevraagd om creatief “los” te gaan voor deze bruiloft. Een grote eer (en ook wel n beetje spannend)!
Zo heb ik o.a. de trouwkaart, boeket, corsages, cupcakes en wat slingers gemaakt/ontworpen. Op FB staat hier een foto van.

Nu meende ik vorige week dat het (tussen alle drukte door) óók nog wel leuk was om een origineel geldcadeau te maken. In een envelop is ook zo saai, daar kan dit CreaKippie niet tegen haha.
Op het internet kwam ik een leuk idee tegen… maar daar moest bij gehaakt worden. Aangezien ik haast had en geen tijd om me te verdiepen in hakelarij (is dit een woord?) hebben ik ff een simpel patroontje opgesnord voor vilt.

Hier eerst maar eens de foto voor de duidelijkheid…(sorry voor de slechte, weinig stylish verantwoordde foto), maar haast, haast, haast…

Nou dit is ‘em dus… lovebirds in een pot met kleingeld… Zitten ze er niet gezellig bij?
De originele variant was in een kleinere pot met gehaakte birdies, maar die van mij waren te groot.
Gelukkig had ik nog een grote vaas staan. De “stok” is een hengsel die bij een bol zpaghetti zat… Omdat het een bruidspaar was heb ik er ook nog maar een sluiertje op gemaakt én een hoge hoed.
De hoge hoed is een strookje vilt strak opgerold en gelijmd met lijmpistool, een klein wit strookje er langs en een rondje als onderkant. Even plakken en klaar.
Ik heb ijzerdraad langs de bovenrand gedraaid en vervolgens over het glas heen een draad gespannen waar de lintjes aangeknoopt zijn. Door het leuke stofje zie je er niks meer van..

Grappig toch?

Het patroon voor de schattige vogeltjes heb ik op deze site gevonden… Heel simpel om te maken en super leuk!

2 gedachtes over “Origineel geldcadeau!!

Geef een reactie

