Kinderspeelplek

Na lange tijd weer eens een interieurblogje.
Onlangs spotte ik bij een vriendin een supergave speeltafel van steigerhout voor de kindjes. Een plek waarop ze de playmobil zetten en er dan heerlijk mee kunnen spelen.
Het meubel was gaaf maar véél te groot voor bij ons. En ach, zó nodig hoeft het nu óók weer niet dacht ik toen.Totdat…
Onze middelste was onlangs jarig en zag de gigantische legovoorraad uitbreiden met nóg meer. Mooi spul en mijn jongens spelen er dan ook veel mee gelukkig. Maar wel op de slaapkamer… Dat dan wel. Ging prima overigens. Maar nu het kouder wordt boven stelde ik voor om de lego naar beneden te halen en de playmobil die beneden stond tijdelijk ‘op te ruimen’. Een succes! Doorslaand, benenbrekend ook… Constant overal blokjes, de grond was bezaaid met lego… Als ze maar lekker spelen toch? Inderdaad.. Maar daarna stonden overal bouwsels waar iedereen weer over struikelde, weer losse blokjes over de grond, een boze zoon…. Ja sorry, maar ik moet toch écht even de stofzuiger pakken… Kortom ik werd er nu toch echt geïrriteerd van. Ik houd van georganiseerd, van opgeruimd en van mijn gezellige woonkamer maar deze was inmiddels omgedoopt tot Legoland.
Dat moet anders besloot ik gisteren. Het idee van de speeltafel kwam weer naar boven en al snel was een plan geboren.
Een sidetable in het verlengde van de tv-kast. Het was simpel, goedkoop (30,00) en met twee uurtjes klaar.
De kids zijn helemaal enthousiast, alles stallen ze uit en de afspraak is: vol is écht vol dus dan moet er iets in de bak.
Tuurlijk mag er best lekker gespeeld worden op de grond, maar geen halsbrekende toeren meer en ’s avonds weer een gezellige opgeruimde woonkamer!
En als ze groter zijn is het een gezellig plekje voor de laptop of voor wat fotolijstjes, kaarsjes en gezelligheid…
Heerlijk!
2 gedachtes over “Kinderspeelplek

  1. Kijk nou wat leuk. Krijg er zin van om ermee te spelen. Goed opgelost. Zoiets wil ik hier ook, maar op die plek waar jij dit hebt gemaakt hebben wij een piano staan. Nergens meer een plekje dus.

    Like

Geef een reactie

