Kersthanger met tekst DIY

Ik ben dan wel een 5-december-jarige, ik ben toch écht van de kerst! Daarom heb ik een paar leuke sfeermakers gemaakt die ik graag met jullie wil delen. Daarom de komende tijd wat gezellige het-is-bijna-kerst-blogjes. Have fun!


Kersthanger met tekst

Wat heb je nodig?

  • stevig karton
  • restje schoolbordverf (ik heb de schoolbordmuurverf van de Karwei gebruikt).
  • kwast
  • een klei of koekjes uitsteker in ster-vorm
  • potlood
  • dik draad
  • plakband
  • schaar
  • krijtje
  • watervaste zwarte stift of marker

Als eerste teken je de vormen uit op karton. Vervolgens knip je ze uit en beschilder je de zijden met schoolbordverf. Eerst de ene kant, laten drogen, daarna de andere kant. Een dag later is alles goed uitgehard en kun je een dikke draad op de gewenste lengte knippen en verdeel je de sterretjes over het touw. Bedenk je tekst en pas eventueel de sterretjes nog even aan. Vervolgens plak je de draad vast aan de ster met een klein stukje plakband. Omdat ik licht draad heb gebruikt heb ik over het gedeelte wat over de ster loop even met een zwarte marker gekleurd zodat je geen verschil meer ziet. Als alles goed vast zit kun je de slinger omdraaien en dezelfde tekst ook aan de andere kant schrijven.

Even ophangen et voila!!

Geef een reactie

