Dag, kerst!

Allereerst natuurlijk een prachtig nieuw 2014 gewenst!
 
Wat hebben we een heerlijke kerstvakantie gehad… Elke ochtend zaten de jongens in pyjama op de bank cupcakecup te kijken en daarna lekker uitgebreid ontbijten… Heerlijk!
Het was verder ook erg gezellig met ons kerstboompje en alle andere kerstversiering in huis. Maar kerst is voorbij en 2 weken lang iedereen thuis heeft ook wel wat gevolgschade voor mijn huishouden. Daarom alles maar eens goed opgeruimd en omdat er ook maar weer eens onder de bank gezogen moest worden, de bank ook weer eens omgezet.

En ik was niet de enige want zuslief was precies hetzelfde aan het doen…
Algauw vlogen foto’s en suggesties heen en weer via whatsapp. En nu zitten we er allebei weer lekker fris bij in het nieuwe jaar. En met een klein beetje een nieuwe woonkamer-gevoel. En daar past ook wel een bosje tulpen bij vond ik.
Dus maar eens een bezoekjes aan de bloemist gebracht. Ze hadden genoeg: tulpen, ranonkels, bloesemtakken… ach weet je wat, ik neem het allemaal! Eenmaal thuis werd het wat lastiger want het was te groot voor mijn vazen. Nu had ik in de schuur nog wel een hele grote cilinder vaas/windlicht staan en daar staat het me nu toch leuk in! Super simpel en een geweldig resultaat! Ik deel hem graag met jullie.
 
DIY voorjaarsboeket
 
Wat heb je nodig:
 
Grote vaas, liefst een cilinder vaas/windlicht
Bos bloesemtakken
Bos ranonkels
Bos tulpen
3 lange bloemen (weet de naam niet)
 
Vul eerst met de takken, hierdoor krijg je een soort frame waardoor de tulpen en ranonkels mooi rechtop blijven staan. Laat al het blad er aanzitten bij de bloemen want dit vult en geeft de nodige stevigheid. ‘Strooi’ de ranonkels en vervolgens de tulpen tussen de takken. En let er op dat ze wel de bodem raken. Deze bloemen groeien nog door dus het geeft niet als ze iets binnen het glas blijven. Als laatste de 3 hoge bloemstelen ertussen voor een mooi effect.
 
 
Geef een reactie

