Pimp een fleecedeken

Yes, de winter komt er aan!! Sneeuw en vorst. Lekker koud. Nu kun je dan natuurlijk de verwarming op levensgevaarlijk zetten, maar je kunt ook een lekker dekentje maken voor op de bank.

Onlangs liep ik door de Intratuin, en ik zag een enorm leuke deken in de opruiming, iets wat ik al heel lang wil. Roomwit met een kantrandje er langs, 59,- euro was die, normaal nog veeeeel duurder. Ja echt, die dingen zijn onbetaalbaar! Wel, niet, wel, niet, hij is meerdere keren gepakt en daarna weer teruggelegd. Uiteindelijk besloot ik dat ik hem wel verdient had en dat ik zoiets nooooit kocht. Dus het mocht wel een keertje… Kennen jullie dit??
Naar beneden en vlug afrekenen. Loop ik eenmaal beneden, met de kassa in het zicht, tegen een stapel fleecedekens aan voor 12,99. Ja…….
Dat was niet slim van die Intratuin. Ik kijk nog eens, zucht een keer, en draai me om. Zoon vraagt: we gaan toch niet wéér terug? Jep.

Boven leg ik vlug de deken terug en loop naar het rek met de kerstlinten. Ik wist dat er leuke kantlintjes tussen lagen en die waren ook afgeprijsd. Ik had het nu snel gevonden en rekende bij de kassa 15,00 af i.p.v. die 59,-.

Thuis de naaimachine gepakt, het lint langs de deken gestikt, een dubbele rand gestikt, anders gaat het lint krullen.
Et voila! Mijn lekker bankhangdekentje is klaar! De kinderen vinden hem heerlijk, ik ook en poes ook (dat is weer iets minder…).

Dus nu vlug een deken kopen en een leuk kantlintje (minimaal 5 cm breed), dan kun je zelf ook je eigen fleecedeken pimpen!

Laat de kou maar komen!

Geef een reactie

